Waar kun je nu het beste beginnen met het organiseren van een babyshower voor een vriendin/collega/familielid/kennis? En wat komt er allemaal bij kijken? Als eerste kun je beginnen met het stappenplan die uitgewerkt staat, als je deze stappen volgt, kun je een leuke babyshower regelen en kun je met veel plezier terugkijken op een leuke dag.
Mocht je vanaf het begin al nadenken over een leuk cadeau, dan kun je ook een leuke luiertaart maken.
Wil je een babyshower organiseren voor een tweeling, dan hebben wij daar ook handige tips voor.
1. Doe de organisatie met zijn tweeën, dan heb je iemand om mee te overleggen en om dingen te regelen voor de babyshower.
2. Ga na welke gasten er uitgenodigd kunnen worden voor de babyshower en maak hier een lijstje van.
3. Prik samen met je medeorganisator een datum en tijdstip. Je kunt hierbij ook een budget bepalen, wat je ongeveer wilt uitgeven aan boodschappen, activiteit-benodigdheden en evt. een gezamenlijk cadeau.
4. Bedenk de plek waar je de babyshower wilt gaan houden. Je kunt dan ook brainstormen over welke smoes je gaat gebruiken om de aanstaande moeder naar deze locatie te krijgen.
5. Stel alle aanwezigen op de hoogte van de babyshower en de informatie die hierboven al geregeld is. Je kunt dit doen met een leuke uitnodiging, een e-mail of je maakt een WhatsAppgroep aan.
6. Bij de locatie hoort natuurlijk leuke versiering. Je kunt goed slagen voor versiering voor zowel jongens en meisjes bij verschillende winkels en online shops. Bekers, borden, servetten, slingers, ballonnen etc.
7. Er is vaak een mooie taart of cakejes, speciaal voor de babyshower. Je kunt het qua hapjes en drankjes op verschillende manieren aanpakken. Je kunt samen alles maken en inkopen, je kunt op locatie lunchen of een leuke high-tea doen en je kunt ook iedere aanwezige iets lekkers laten meenemen, let hierbij op dat je van tevoren een takenlijst maakt zodat niet iedereen hetzelfde meeneemt.
8. Tijdens de babyshower worden er spelletjes gekozen om te doen met de zwangere en alle aanwezigen. Bedenk afwisselende spelletjes, iets voor iedereen maar ook iets leuks voor alleen de zwangere. Zorg voor 3 á 4 spelletjes, dit is ruim voldoende bezigheid voor deze dag. Alle spelletjes ideeën kun je terugvinden op de website. Licht de aanwezigen ruim van tevoren in als zij iets moeten meenemen voor deze activiteiten.
9. Om een mooie herinnering te hebben van de babyshower, zijn foto's en filmpjes natuurlijk erg hip in deze tijd. Om dit op een leuke manier te doen, kun je Photobooth props gebruiken met voorwerpen die te maken hebben met een baby. Op deze manier heb je grappige en toepasselijke foto's als herinnering. Ook kun je hiervoor een grote fotolijst maken, voor tips en inspiratie kun je terecht op de website. Je kunt een persoon aanwijzen om dit te regelen, die zorg draagt dat er foto's en filmpjes van deze leuke dag zijn.
10. Uiteraard hoort er bij een babyshower ook cadeaus voor de zwangere en haar baby. Dit kun je op verschillende manieren doen, zo kun je aan alle aanwezigen vragen om geld in te leggen voor een groot cadeau, bijvoorbeeld een fotoshoot of iedereen mag zelf een cadeau meenemen en er wordt een cadeau moment ingelast waarop iedereen haar cadeau kan overhandigen. Om het afwisselend te houden, kun je er ook voor kiezen om cadeaus tussen de spelletjes door te geven. Zo wordt de zwangere iedere keer weer verrast met iets leuks.
11. Als bedankje voor de babyshower kun je iedereen vragen om een leuke wensenkaart in te laten vullen, als herinnering voor de aanstaande moeder. Maar er kunnen ook kleine bedankjes gegeven worden, zoals chocolaatjes, suikerhartjes of een zeepje, in een doosje of zakje met een leuk kaartje eraan.
12. Als alles geregeld is en je volgt alle stappen in het plan, dan is het alleen nog maar genieten van de leuke babyshower met alle aanwezigen en de aanstaande mama. Veel plezier!
© 2017 - 2024 HippeBabyshower All Rights Reserved.